Rejestrator GPS

BIEGAM Z ZEGARKIEM SPORTOWYM
Jeżeli posiadasz zegarek sportowy Garmin, Polar lub Suunto podłącz go w aplikacji. To wystarczy by aktywności zapisywały się w wynikach trenując bez telefonu.

W zębatce po prawej u góry ekranu jest możliwość podłączenia zegarka (podobnie jak w Stravie). Podłączając zegarek otworzy się portal Gramin, Polar lub Suunto, gdzie należy się zalogować i potwierdzić zgodę do automatycznego przesyłania aktywności. Możesz też biegać jednocześnie z zegarkiem i aplikacją (korzystając z komunikatów, nawigacji aplikacji i jako backup), wtedy czas, dystans pochodzące z zegarka nadpiszą te z aplikacji.

Najczęstszy problem nowych użytkowników: aplikacja przerywa rejestrację po kilkuset metrach
Kliknij zębatkę góry po prawej na pierwszej stronie i ustawienia telefonu

Android - uruchamianie aplikacji nie może być automatyczne tylko ręczne (zgoda na pracę w tle włączona),
Iphone - lokalizacja musi być ustawiona na ZAWSZE a nie tylko gdy używam aplikacji. Możesz też usunąć i zainstalowć aplikacje ponownie. Przy pierwszym uruchomieniu ekrany ustawień telefonu będą wyskakiwały samoczynnie.

Zacznij od zarejestrowania zwykłego treningu minimum 2km. Sprawdź czy Twój telefon nie blokuje aplikacji w tle.

Telefon (z anteną GPS) zawsze możliwie na wierzchu. Biegając lub maszerując w uchwycie na ramieniu albo w kieszeni, na rowerze w uchwycie na kierownicy albo w kieszeni tylnej, na nartach w kieszeni tylnej lub w saszecie tylnej.

Jak zacząć

Zaloguj się Jednokrotne zalogowanie się da dostęp do wszystkich zawodów na które jesteśmy zapisani, do treningów po trasie (segmentów), treningów indywidualnych i do wyników. Jest to preferowany tryb używania rejestratora.

Jak wybrać rodzaj aktywności (wyścigu)

Lista z przyciskami do wyboru u góry ekranu pozwala wybrać: .

Jak zarejestrować bieg, jazdę, marsz... (wyścig)

Rejestracja wymaga wykonania dwóch czynności:

Podczas rejestracji można też:

Wykresy obciążenia treningów Każdy trening opisany jest liczbą określającą obciążenie treningu (funkcją czasu, odległości i przewyższeń). Chociaż funkcja powstała na bazie analizy kinematycznej, doświadczeniu i statystykach, to stanowi jedynie pewne przybliżenie. Można wykorzystywać współczynniki i wykresy do wspomagania własnych przemyśleń na temat stanu treningu w jakim jesteśmy i jakie kolejne treningi i o jakim obciążeniu planujemy. Można też te wykresy i wyliczenia całkiem zignorować.

Jak zarejestrować nową trasę do katalogu

Trasa do katalogu to zwykle popularna w danym rejonie trasa po której można prowadzić będzie treningi z których sporządzane są wyniki. Każdy użytkownik może pokonać trasę treningową dowolną ilość razy. Do wyników zaliczony będzie zawsze jego najlepszy czas. Wszystkie aktywności po trasie będą dostępne w historii użytkownika. Pokonanie trasy jest weryfikowane co do zgodności z trasą wzorcową.
Trasę najwygodniej dodawać z komputera na stronie datasport.pl w zakładce Treningi i aktywności - katalog tras. Trzeba tam załadować ślad GPS trasy, zdjęcia startu, mety i promocyjne oraz nazwę i opis trasy w wygodny sposób. Można też (choć to trudniejsze) uruchomić w aplikacji specjalny tryb i utworzyć trasę pokonując ją z aplikacją. Kroki niezbędne do rejestracji nowej trasy w aplikacji wyświetlone zostaną po wejściu w ten tryb.

Jak zarejestrować segment

Segment, to stosunkowo krótki fragment, popularny na którym porównujemy swoje czasy do innych użytkowników, którzy kiedykolwiek pokonali ten odcinek trasy. Definiujemy go w wynikach naszych treningów przyciskiem Utwórz. Należy na śladzie naszego treningu wskazać początek (zielony znacznik) i koniec (czerwony znacznik) segmentu. Wprowadzić krótką ale znaczącą nazwę, opis, miasto i preferowane dyscypliny. Po kilku minutach segment będzie dodany a wyniki na nim przeliczone i aktualizowane na bieżąco.

Nowość. Bieżnia stacjonarna - ostatnia pozycja w treningach. Dostępna od wersji 27. Dystans przebyty na bieżni stacjonarnej liczony jest jako ilość kroków (zliczana przez akcelerometr) w telefonie pomnożona przez średnią długość kroku. Długość kroku ustalana jest podczas kalibracji. Aby skalibrować swój krok i bieżnię trzeba włączyć tryb kalibracji, przebiec na bieżni minimum 1.5km i zakańczając rejestrację podać aplikacji ilość przebytych metrów jaka widnieje na wyświetlaczu bieżni. Zasadniczo bieżnie są bardziej profesjonalne - dokładniejsze i zupełnie amatorskie, które są tak beznadziejnie skalibrowane że pokazują nawet o 1/3 więcej przebytych kilometrów niż w rzeczywistości. Dlatego najlepiej skalibrować aplikację na profesjonalnej bieżni - dokładnej i potem już na dowolnej bieżni mierzyć dystans tą kalibracją kroku. Bieżnia stacjonarna nie jest wliczana do Rankingu GPS biegaczy i NW, ma prowadzony oddzielny ranking.

Jeżeli jest problem. Rejestrator pokazał mniej kilometrów niż pokonano. Wiele czynników wpływa na dokładność zapisu treningu: model telefonu, system operacyjny, sieć komórkowa, pogoda, otoczenie, pokrowiec, miejsce trzymania telefonu w czasie biegu. Często także sam telefon blokuje aplikację Rejestrator GPS by nie działała w tle (po wygaszeniu ekranu):

Zgoda na prace w tle zawsze.Generalnie USTAWIENIA - APLIKACJE -.....nazwa aplikacji - BATERIA - należy zezwolić na prace aplikacji w tle i ewentualnie wyłączyć optymalizację energii dla aplikacji. Ustawienia - Aplikacje - Uprawnienia - Lokalizowanie zawsze i w tle - pozwalać

Wydaj zgody Aplikacja przy pierwszym uruchomieniu wymaga podawania zgody na: lokalizację GPS, wykrywanie ruchu i dostęp do aparatu (by skanować qr kody). Musisz wydać zgody na wszystkie prośby by mógł niezawodnie rejestrować Twoje treningi. Gwarantujemy,że Aplikacja jest całkowicie bezpieczny.

Rejestrator z Endomondo i ze Stravą Jeżeli trenujesz ze swoim ulubionym serwisem jak Endomondo czy Strava czy jakimkolwiek innym to wszystkie aplikacje mogą być użyte równocześnie. Nie spowoduje to żadnych zakłóceń chyba, że telefon jest o bardzo słabej mocy (słaby, wolny procesor mało pamięci - telefon się muli) - wtedy lepiej jednocześnie używać tylko jednej aplikacji.